Sunday 30 December 2012

Episode 5: Live GPS ke bapak ni?


Previously on Blog Budak Bulat : SnowWay Piramid!

Korang pernah dengar GPS bergerak ataupun Live GPS tak?

Haa aku tau korang takkan pernah dengar punya sebab bapak aku sorang je kat dalam dunia ni yang dikenali sebagai Live GPS. Kalau korang pergi tanya kat syarikat yang buat GPS pun dia akan terrkejut kalau ko tanya die "Live GPS ade tak?".



Ok berbalik kepada apam balik eh silap, berbalik pada cerita asal dimana aku baru je tukar balik baju aku kepada baju yang lebih 'sopan ntah ke hape-hape ntah'. Okeh bayangkan ye, rumah aku ni kat sebuah Condo Mewah disebelah Club Golf termasyur. Wahhh bestnya. Tapi tu bayangan aku je lah, hihi. Rumah aku sebenarnya berada di Taman Bentuk di Klang (Bukan rumah sebenar, rekaan semata-mata).


Daripada Taman Bentuk menuju ke Snowway Piramid tadi patutnya ambik masa dalam 1 jam Setengah tapi JENG JENG JENG...



Dengan adanya Bapak aku sebagai Live GPS, kami berjaya sampai ke Snowway piramid dalam masa setengah jam je. Mesti korang masih tak paham-paham ape maksud Live GPS yang aku maksudkan tadi. Rasa macam menyampah pun ada betul tak ?(baling je mangkuk kat budak ni).

Apa yang menarik fasal bapak aku adalah dia memang tak suke lalu jalan yang lurus. Nak pergi ke suatu tempat dia mesti ade je 'shortcut2' wannabe yang dia akan pakai. "Even kalau pergi ke Kedai Runcit sebelah rumah pun?". Yup, walaupun nak pergi kedai runcit sebelah rumah, dia akan berjalan pastu lalu belakang kedai runcit pastu masuk kot pintu belakang kedai runcit. Macam nyok nyek je bapak aku.


So sebab tu lah kitorang berjaya sampai ke Snowway Piramid dalam masa 30 minit je. Boring duk dalam kereta sambil duk kaco Si Petak yang bajet hensem dari pagi tadi, aku pun lukis la macamane bapak aku punya giler nak menshortcut tak tentu hala punya shortcut.

Mesti korang tak faham peta ni kan, yang line merah tu jalan sepatutnya, line baru line shortcut bapak aku yang ntah hape-hape

Dan sejak dari hari tu, bila bapak start pegang stering je, kitorang sekeluarga akan cakap macam "LIVE GPS BERMULA 2X (buat suara robot gps)"



Sesampainya di Snowway Piramid, aku terus berlari menuju ke tempat yang aku paling suka pergi bila sampai kat Snowway Piramid. Kalau budak-budak lain mesti tempat first diorang nak pergi kat tempat yang main-main tu kan. Tapi aku tak. Korang agak-agak kat mana??

Bersambung..

12 comments:

  1. guna GPS kompem yang cepat jadi lambt.

    kahkah

    ReplyDelete
  2. perghh hebatnya ayah dia live gps ! senang la kalau cantu . hehe

    ReplyDelete
  3. haha.. sgt sgt lah "shortcut" jdnya.. mesti penin.. hehehe.. =D

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,

    Awesome stuff. Keep writing!

    ReplyDelete
  5. hahaha ... sweet story ... (^_^)

    ReplyDelete
  6. mst bulat pegi kat ice-skating kan?? ke x? hehe..

    hahaha..dlu yana ngn kwn yana pn jd Live GPS gak..hak2.sbb bengng ngn laluan yg GPS bg..nseb xsesat..GPS bg jln pusing2 lak..adess..sabor je la..perjalanan yg memakan masa x smpi 30 min jd sejam setengah..huh..ktorg dh xbpe pcya kt GPS..keh3 :p

    ReplyDelete
  7. kenape si kotak kurang buat kelaku e..dah baek die...emmm rindu lah dengan tebiat die yang lucu tu..hehehhehe di tunggu sambungan nya

    ReplyDelete
  8. mai try sya punya GPS pulak... lagi sempoi... hahahahhaa

    ReplyDelete
  9. hahaha....nk jugak live GPS...:P

    ReplyDelete
  10. haha kalau abah ang jd GPS.. kite sebut GPS brand PAPAGO

    ReplyDelete

Popular Posts